Botpróba első vérig

Szenvedélyes horgászok vagyunk. Olyannyira, hogy a kocsmák helyett rendszerint egy horgászboltot jelölünk meg találkozóhelyül – maga a boltos is gyakorlott horgász: Benzár Zsolt barátunk többszörös horgászbajnok, meg úgy egyáltalán otthonosan mozog minden módszerben.

Nos, azért emeltem ki rögtön az elején Zsoltot, mert eme cikk főleg körülötte és törhetetlen botjai körül forog. A történet pontosan úgy kezdődött, hogy az újabban matchbotozással kacérkodó Murányi Tóni szakíró kollégánk pár hasznos tanácsért kereste fel a horgászbajnokot, és éppen egy felsőkategóriás Energo Team matchbotról folyt a beszélgetés, amikor Zsolt egy pillanat alatt előkapta a szóban forgó ENERGO TEAM COMPETITION MATCH nevű horgászbotot, hogy szemléltesse: ez az ultrakönnyű, 2-8 grammos pálca akár 1 kilós hal kiemelésére is képes!

Kimentünk a bolt elé, végignézni a kivégzést… Zsolt nyugodtan közölte, hogy ezt a botot most eltöri a kedvünkért – így tényleg láthatjuk mindannyian, hogy a COMPETITION meddig bírja. Hitetlenkedve fogadtuk, hogy tényleg komolyan gondolja a dolgot, és képes eltörni a jobb sorsra érdemes finom kis botot. Próbáltuk lebeszélni, de ő már hajthatatlan volt. Sebaj, gondoltam, ha már így alakult, megörökítem a spontán tesztet: nyomban előkaptam fotógépemet, ami szerencsére nálam volt, és igyekeztem rögzíteni a teszt minden pillanatát.

A védőfólia eltávolítva, a bot készen áll!

Zsolt nagyméretű orsót illesztett a botra, vastag zsinórt húzott a gyűrűkbe, és  egy 1kg kiszerelésű etetőanyagot használt súlynak. Vadonatúj bottal volt dolgunk (úgy tűnt, ez fölöslegben volt a boltosunk készletén…), igazán sajnáltuk tehát, hogy ilyen gyorsan bevégzi.

És amíg nem késő: a COMPETITION MATCH az Energofish match-bot kínálatának legérzékenyebb tagja. A háromrészes modell 2-8 gramm dobósúllyal bír, és 390 centi hosszú. A bot alapanyaga sötét színű japán karbon-szövet, de a COMPETITION felépítése az angol hagyományokat követi. Ultrafinom szerelékhez (0,12-0,14-es főzsinór) ideális pálca, de amint erre hamarosan fény derül, ennél sokkal többre is képes…

Mielőtt észbe kaptunk volna, Zsolt a közeli lépcső tetejére állt, és emelni kezdte a botot… Úgy tűnt a mester jobban küzd, mint a bot – a Competition ügyesen alányúlt a súlynak, és parabolába hajolva könnyedén megemelte. Közel 40 centire emelkedett a föld fölé az etetős zacskó, és a bot még egyben volt!

Egy kilónyi etetőanyag a levegőben!

Ezen felbuzdulva egy újabb etetős csomaggal tetézte Zsolt barátunk a súlyt – ez majd kinyírja a pálcát! Ijedten fordultunk el: most már tényleg robbanni fog! Néha felötlött bennünk, hogy kegyelmezzünk meg a Competition-nek, ha már eddig kibírta, de Zsolt hajthatatlan volt – ezt a botot már leírta a készletből. Aztán kérlelni kezdtünk, hogy ne tegye, inkább elhisszük minden szavát, de hagyja életben a botot!
– Ez a bot nem törhet el 2 kiló alatt sem – nyögte a mester, és mi jobbnak láttuk ráhagyni a dolgot, mielőtt még valami nagyobb tárgyat próbálna felemelni vele.

Rendesen görbül a pálca a terhelés alatt!

Ám ezúttal nem ment minden olyan simán, mint az elején – ahogy emelni kezdett a súly, bajnokunk homlokán a vérerek egyre jobban kezdtek kiemelkedni, majd vöröses-lilás színbe kezdett játszani az egész feje. Már attól tartottunk, hogy az ő feje hamarabb fog elrobbanni, mint az Energo matchbotja…

Zsolt feje egyre csak vörösödött

Összeszorított foggal, préselt levegővel, egyre csak emelt és emelt, mígnem megmozdult a földön heverő két csomag is, és szép lassan egyre távolabb emelkedett a talajtól. Minden pillanatban vártuk, hogy felrobbanjon a bot a túlterheléstől, de nem így történt… Jó harminc centi magasan volt már a súly, mikor Zsolt engedett a gravitációnak, és visszahelyezte a zacskókat a talajra. Alig akartunk hinni a szemünknek! A Competition túlélte!

Kétkilónyi etetőanyag a levegőben

Valósággal elállt a lélegzetünk is, egyelőre nem jutottunk szóhoz, csak Tóni mondott annyit: jó, hogy neki ilyen botja van…

Úgy vélem, eme emlékezetes teszt után Tóni barátunk is bátrabban indul majd matchbotozni a Competition bottal – bár, amint elárulta nem a pontyok izgatják elsősorban, hanem a Duna-delta módfelett színes keszegállománya, illetve egy régi kedvence: a compó. Ha sikerül őt elkísérnem erre a legendás horgászvízre, örömmel beszámolok majd a Competition Match további kalandjairól is!

A teszt során látható Competiton Match horgászbot megvásárolható a Webfishing Center Horgász Webáruházban! a részletek az alábbi linken: COMPETITION