Yokozuna-TBF pergető teszt

Tesztelt horgászfelszerelés: Horgászbot: Interfish Yokozuna Hossz: 2,7 méterDobósúly: 30-60 grammGyűrűk: SICBot anyaga: 30TX-es karbonOrsótartó: FémNyél: ParafaEgyéb: Kétrészes, szállítási hossz 141cm, súly 242 gramm.

Orsó: Interfish TBF FD 6040 horgász orsó, 6 csapágy.

Részletes tesztjét itt olvashatod: TESZT

Horgász zsinór: Penn, fonott zsinór, 0,18-as pergető zsinór

Műcsali: Salmo Slider SD12S 12cm 70 gramm Sinking wobbler,

Horog 2 db No.:2/0, merülési mélység: 1-2 méter Ezt a típust 2003-ban mutatta be a Salmo, az általam használt színkód az „RS” volt.

Horgászteszt helyszíne: Pötréte. A tóról részletesen is olvashatsz ITT

Egy borongós napon elindultam pergetni a fiam kíséretében. Korán keltünk, épphogy csak pirkadt. A gyereket nehezen lehetett kikönyörögni az ágyból, lévén hét éves… Nem lehet elég korán kezdeni. Ezért kicsit elhúzódott az indulás. A felszerelés már be volt készítve, két darab pergető szett és egy matchbot, mert számítottam arra, hogy hajnalban meglátom a compók mozgásának jeleit és foghatunk belőlük párat. A compóról, csak annyit, hogy a kedvenc halam, mert gyermekkoromban sokat lehetett zsákmányul ejteni. Rajtuk tanultam a cserkelést, annak idején. Ahol láttam a nagy habzó túrást, oda beledobtam egy csokor gilisztát, amit többnyire be is hörpintett a compó. Manapság nagyon megritkult az állományuk, ezért mindig visszahelyezem a vízbe a fotózás után.Úgy tűnhet, hogy nagyon elkalandoztam, de majd később kiderül, hogy miért is tettem ezt…

Szóval kiértünk a vízhez, a fű csupa harmat, felhők jöttek-mentek az égbolton, néha egy kis esőt szitálva ránk. Egyszóval igazi pergető időnk volt. Dobáltunk is lelkesen, de csak nem jött egy sem a krokodilképűek közül. Láttam a békéshalak mozgásának nyomait, ezért összeraktam a finomszereléket, és rádobtam a túrásokra. Átadva fiamnak a botot és reménykedve a sikerben, mert egy gyereknek arra van a legnagyobb szüksége. Volt kapás is, de csak kisebb bodorkák jöttek. Egyszer csak az egyik horgon lévő bodorka után egészen a part mellett odanyúlt egy termetes csuka. Na gondoltam, megvagy koma! Tudtam jól, hogy a helyét el nem hagyja, hacsak meg nem zavarják, de akkor is visszatér. Elővettem a számomra vadonatúj felszerelést. Egy gerinces Yokozuna 60-as bot Interfish TBF 6080-as orsó, rajta Penn 30-as zsinór. Tudtam, hogy a felszerelésen nem fog múlni a siker. De a tudásomat erősen elő kellett vennem, annyit mondhatok. Egy ekkora csuka már sokat megélt állat. Valószínű, hogy látott már pár fajta műcsalit életében, és ha valamelyiknek odanyúlt, hát azt utána nem nagyon „kívánja”. Tudtam, hogy körülbelül, hol tartózkodhat, ezért ott próbálkoztam. Túldobtam rajta, azután áthúztam a műcsalit a gyanús területen. Kísérleteztem, jó pár wobblert, villantót körforgót, támolygót színes-flitteres gumihalat, vagy egyszerű fehéret kipróbáltam, de nem kellett neki egy sem. Pedig tudtam, hogy ott van. Végül egy Salmo Sliderrel próbálkoztam. Nagycsali-nagyhal. Ez jutott eszembe. Meg az, hogy a Slider nem veret annyira, lehet a felszínhez közel vezetni. És végül, de nem utolsó sorban nagyon élethű, ami itt az átlátszó vízben rendkívül fontos. Eljátszottam ugyanazt, amit addig, vagy százszor…. Messzire, dobtam és lassan átvezettem a területe felett a csalit. Első húzásra utána mozdult, de nem vágott rá. Mikor láttam az örvényt a műcsali mögött, megállítottam elképzeltem, ahogy lassan süllyed. Mikor megindítottam megfeszült a zsinór és felsírt a fék. A halat nem lehetett látni, iramodott befelé. Volt erő a felszerelésben, de nem akartam gyötörni, mert sok csukát veszítettem már el ez miatt. A fiam elhűlve nézett, nem is szólt semmit. Csak amikor meglátta, annyit mondott, hogy „mekkora hal”. Én már akkor sejtettem, hogy mekkora, amikor elkapta a Slidert. Elég termetes állat volt. Egy kis huzavona után partra került a ragadozó. Ki is sütött a nap!

A rajtavesztett csuka. Hossza 76cm.

A horgász felszerelés, amivel megcsíptem

Egy szónak is száz a vége. A horgászathoz szerencse kell, de ez nem elég. Szükség van még egy megfelelő felszerelésre is, amivel a szerencsénket ki tudjuk aknázni. Hiszen mit sem ér a lehetőség, ha nem élünk vele. Ezzel a felszereléssel, bármikor érvényesíthetjük a horgászszerencsénket. Kellő tapasztalattal a legrafináltabb ragadozót is partra tehetjük, hogy utána kinek-kinek ízlése szerint visszaengedje egy szép fotó után, vagy éppen a családi asztalra kerüljön.

Mindenkinek sikeres horgásznapokat kívánok.

Nagy Miklós

A teszt során használt eszközök áruházunkban megvásárolhatóak!